حدید

مهم ادای تکلیف و انجام وظیفه الهی است. باقی بازی دنیاست...

حدید

مهم ادای تکلیف و انجام وظیفه الهی است. باقی بازی دنیاست...

ده نکته کاربردی به دختر خانم ها و آقا پسرها

بکی ار سایتهای خبری را مطالعه میکردم، مطلب جالبی به چشمم خورد، امیدوارم که مفید حاصل شود؛

یافتن همسری مناسب و مطلوب، هم برای دختر خانم‌ها و هم برای آقا پسرها، نه تنها یک خواسته‌ی جدی و دغدغه‌ی ذهنی است، بلکه حتی به یک معضل جدی که اغلب لاینحل نیز به نظر می‌رسد مبدل شده است. که البته روی سخن ما در این مختصر با دختر خانم‌ها است که نقش اصلی در «جذب» را ایفا می‌کنند و امید است در آینده نیز نکاتی برای آقاپسرها بیان کنیم.

تا کنون توصیه‌های متفاوت و نکات مهمی در امر ادزدواج مطرح شده است که اغلب آنها و به ویژه هر آن چه در اسلام بیان شده کاملاً صحیح، درست و مؤثر است. مثل این که حتماً با کفو «همتا» ازدواج کنید، مهریه‌ را سنگین نگیرید، پای بند چشم و هم چشمی نباشید و ...، اما این مقوله به نکات دیگری که با توجه به «آفت شناسی ازدواج در عصر و جامعه‌ی ما» از سوی کارشناس محترم، جناب نکته‌گو، یعنی بنده‌ی حقیر به دست آمده اشاره دارد.
 
در بیان این نکات توصیه‌ای، از اطاله‌ی کلام و توضیحات خودداری و پرهیز می‌کنم، چرا که به وضوح مشهود و مفهوم همگان است. پس اینک خوب دقت کنید:
 
1- اولین نکته به دستورالعمل پیشگیری از ابتلاء به انواع صفات، اخلاق و رفتارهای موقعیت کش یا به تعبیر دیگر «خواستگار کش» در عصر و جامعه‌ی ما اختصاص دارد. در یک جمله «اگر نمی‌توانید از فیلم و سریال ایرانی الگو نگیرید، اصلاً به تماشای آنها ننشینید». چرا که آن چه به تصویر می‌کشند و القاء می‌کنند، فقط با اوهام ذهن، شرایط خانوادگی و اهداف خودشان منطبق است و هیچ تناسبی با فرهنگ و جامعه‌ی ما ندارد.
 
2- سعی نکنید با انواع آرایش و پوشیدن لباس‌های نیمه، مانند مانتوهای نازک، تنگ و کوتاهی که همه‌ی هیکل شما را در یک نگاه قابل رؤیت (دید زدن) می‌کند، خود را زیبا و جذاب نشان دهید. چرا که ذات مردانه چنین است که اگر خودش مردی مؤمن، باوقار، با حیاء و با غیرت باشد، از شما و رفتارتان متنفر می‌شود و اگر خودش اهل ... باشد نیز، در عین کام‌گیری رایگان و لذت سهل، شما را دختری «جلف»، «خلاف» و قابل دسترس می‌داند و نه قابل ازدواج.
 
3- به هیچ وجه در میهمانی‌های مختلط، پارتی‌ها، تورهای متداول و ...، به دنبال خواستگاری مطلوب که بتواند همسر ایده‌آل شما باشد نگردید. و با رفتارهایی چون: گرم گرفتن، خندیدن، خودمانی بودن، دست و روبوسی با نامحرم، خدایی نکرده رقصیدن و ...، سعی نکنید خود را مهربان و خون‌گرم، اجتماعی، با نشاط، مدرن و ... نشان دهید، چون پسرهایی که در این مراسم شرکت می‌کنند، به هیچ یک از دختران شرکت کننده، به چشم یک دختر خوب و همسر ایده‌آل نگاه نمی‌کنند، بلکه شما را طعمه‌ای راحت الوصول فرض می‌کنند که اطوارهایی را جهت انجام تشریفات و مقدمات صید شدن انجام می‌دهد.
 
4- به هنگام آشنایی با یک سوژه، تمامی فیلم‌ها و سریال‌هایی که تا کنون دیده‌اید را فراموش کنید. این کار سبب می‌گردد که رفتارهای زننده‌ی القایی، مانند: گردن کلفتی، گستاخی، بد دهنی، حاضر جوابی بی‌ادبانه و رک بگویم «دریدگی» را پیشه نکنید و ذات و طبیعت خودتان را که سراسر لطافت و حیاء است بروز دهید. پسرهای خوب و مطلوب، شوهر و آن هم شوهری گردن کلفت، غد، فحاش و بد اخلاق نمی‌خواهند، بلکه به دنبال همسری لطیف، مهربان، همراه و به دل نشین هستند.
 
5- بر عکس روش‌های متداول و آموزه‌های فیلم‌ها و سریال‌ها، به دنبال دوست پسر بازی و انتخاب همسر از این راه نروید. اولین حدس و داوری غالب پسرانی که با شما دوست می‌شوند راجع به شما این است که: «خدا می‌داند قبل از من با چند نفر دوست بوده است؟ پس، اساساً این کاره است و به غیر از این که دوست دختری باشد و زمینه را برای تفریحات و لذت‌های ما فراهم کند، به هیچ درد و مصرف دیگری نمی‌خورد.»
 
6- سعی نکنید که با قرار‌های مکرر در پارک، سینما، کافی‌شاپ ... و گفتمان بر اساس آن چه در فیلم‌ها و سریال‌ها نمایش داده می‌شود نشان دهید که دختری فهمیده، آزاد، مستقل و با اراده‌ای هستید. پسرها [به رغم سوء استفاده و بهره‌وری خود] با دیدن این رفتارها نتیجه می‌گیرند که شما دختری رها، بی‌پدر مادر، سرخود، جلف، سبک عقل و قابل اغفال هستید و البته اغلب شما را خطرناک نیز قلمداد می‌کنند، لذا سعی دارند در اولین فرصت بهره‌ای برده و سریعاً دور شوند تا مبادا مصیبت‌هایتان دامنگیرشان شود.
 
7- به هیچ وجه سعی نکنید مانند کارآکترهای دختر و زن در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، خود را مرد کاملی نشان دهید که با شجاعت، جسارت و توان تمام به همه‌ی عرصه‌های مردانه ورود پیدا می‌کند و به تنهایی همه‌ی وظایف مردانه را انجام می‌دهد. دختری که به جای مرد فکر می‌کند، راه معاش را می‌یابد، طرح می‌ریزد، مدیریت سیستم می‌کند، برنامه‌‌ی اقتصادی تدوین می‌کند، بار مسئولیت‌های مردانه را به دوش می‌کشد و می‌خواهد در تمامی موارد امر کند و مورد اطاعت قرار گیرد. دقت کنید که او (همسر مطلوب) به دنبال یک زن است و مرد نمی‌خواهد.
 
8- اگر احیاناً [خدایی ناکرده نامزدی دارید]، از خریدن هدایای گران‌قیمت، نمایش خودروی لوکس باباجان و دایی‌جان، شاغل نشان دادن خود با حقوق و مزایای کافی، امکانات پدر برای اهدای خانه و کارخانه به داماد سرخانه، بی‌نیازی نسبت به شغل و درآمد مرد، بی‌تفاوتی در مقابل تحصیلات یا شخصیت اجتماعی او و ... جداً پرهیز کنید،‌ چرا که پسر ایده‌آل و با منش با دیدن این نمایش‌ها شما را همتای خود نمی‌بیند و قدم جلو نمی‌گذارد و پسر نامطلوب نیز به طمع می‌افتد و جهت اخذ امتیازات نشان داده شده دام گسترانیده و فریب می‌دهد.
 
9- به ویژه تا قبل از انتخاب و ازدواج از همراهی در استعمال سیگار یا قلیان، به ویژه در میهمانی‌ها و سایر اماکن عمومی جداً بپرهیزید، درست است که از شما و همراهی‌تان لذت می‌برد، اما به شما به چشم یک شاگرد راننده کامیون نگاه می‌کند و نه یک دختر خوب، باوفا، با محبت، لطیف و ظریف و جذاب.
 
 10- خلاصه آن که سعی کنید یک دختر، منطبق با تمامی مشخصه‌ها و ویژگی‌های یک دختر واقعی باشید. نه مانند دخترهای سریالی با ویژگی‌های مصنوعی و القایی کارگردانان فمینست و آن هم از نوع جهان‌سومی. نه هندی بازی در بیاورید و نه خود را منطبق با ارزش‌های امریکایی و اروپایی جلوه دهید. این مشخصه‌ها و ویژگی‌ها برای از بین بردن فرهنگ ازدواج، بدبخت و آواره کردن دخترها، ازدیاد فساد، فحشاء، گسترش طلاق زودرس و در راستای مردسالاری به سبک غربی است. صدایش را در نمی‌آورند و نامش را «فمینیسم» گذاشته‌اند.
 
اگر خودتان باشید، بسیار جذاب‌تر خواهید بود و امکان یافتن زوجی مناسب و مطلوب و به دست آوردن زندگی، سعادت و آرامشی واقعی و پابرجا برای شما بیشتر میسر خواهد بود. باور کنید راست می‌گم.
 
نمی‌خواهم بگویم مطالب فوق را بخوانید و سپس به ده دخترخانمی که می‌شناسید توصیه کنید که آن را خوانده و به ده نفر دیگر بدهند، اگر این کار را بکنید تا ده روز، یا ده ماه، یا ده سال دیگر ممکن است خواستگار خوبی پیدا کنند و اگر انجام ندهند به ده بلاهای شوهر سوز مبتلاء می‌گردند، اما خوب است مراتب را به اطلاع سایر گرامیان «دم بخت» یا «منتظر بخت» نیز برسانید.
((رجانبوز))
نظرات 14 + ارسال نظر
زینت یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ http://www.zinat1.pelakfa.com

سلام برادر

به نکات مهمی اشاره کردید به نظرمن تمام مشکلات جوانان امروزی این است که خودشان نیستند .

رسانه ها ی ما جوانان ما را به بازی گرفته اند .

بسیار استفاده کردم
موفق باشی

قاصدک سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ب.ظ http://Habibeyekhoda4.Blogfa.com

سلام.
با پست؛آقای آقاسیدعلی آقا جونم فدات؛در خدمتم.
به امیدظهوریار.صلوات

ورود پسرا ممنوع سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 ب.ظ http://dorr.parsiblog.com/

سلام
دوست عزیز، یک طرفه به قاضی رفتن اصلا کار خوبی نیست.
علت اینکه به نظر شما جواب داده نشده بخاطر اینه که اصلا من این چند روز بخاطر مشغله ای که داشتم به وبلاگم سر نزده بودم و تبعاً نظر شما رو ندیده بودم.

در ضمن روال کاری من اینه که معمولا انتقاداتی رو که وارد میدونم بهشون جواب نمیدم و با سکوتم تاییدشون میکنم و این موضوع اختصاصی به شما نداره.

به هر حال بابت تشریف فرمایی و توجهتون متشکرم.

نازبانو چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:17 ق.ظ http://www.pnus-tasmim.blogfa.com

سلام
خیلی جالب بود
ولی دیده ها و شنیده های من با بند دوم تناقض شدید داره!منظورم اینه که یه زمانی مردان مومن ذائقه شون اونجور که نوشتین می پسندید.الان ولی امروزی می پسنده!
شاید دلیلش سوراخ شدن لایه ی ازنه!!...

همسنگر بسیجی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:00 ب.ظ http://babayi-ke-shahid-shod.blogsky.com

سلام


جالب بود و خنده دار. خنده به عقل کسانی که با اون دیدگاهی که نویسنده بهش انتقاد داره دارن زندگی میکن. البته همه رفتارها برای ازدواج نیست چون زنان متاهل هم از این جلف بازیها درمیارن.

متاسفانه امروزه پسرهای مذهبی ماهم خیلیهاشون به دنبال خانمی هستند با حقوق و خانواده آنچنانی و ژدرخانم دارای موقعیت فلان....

اپیدمی همه رو گرفته ...

در مورد اینکه مهریه کم باشه هم به شدت مخالفم.زیاد نباشه اما کم بودنش هم در اسلام اصلا نیست.


خلاصه که ای کاش تعادل ..... تعادلم آرزوست......

نویسنده عجب آدم ماهر و آشنا به معضلاتی بوده ...همه چیز رو یکجا گفته

یاعلی

نازبانو جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ق.ظ http://www.pnus-tasmim.blogfa.com

سلام
باز خدا خیر /همسنگر بسیجی/رو بده که با پاراگراف دوم نوشته هاشون یه جورایی نظر من رو هم تایید کردن
قابل توجه بزرگوارانی که میان وب و مینویسن: ...اینطور نیست و...

یازهرا

کلام نور جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:16 ق.ظ

«امیدوارم بشر به رشدی برسد که مسلسل را به قلم تبدیل کند»
امام خمینی(ره)

قاصدک شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:01 ق.ظ http://Habibeyekhoda4.Blogfa.com

سلام.
با پست"خانوم من پلاک قرمز منه!!!!" در خدمتم.
به امیدظهوریار.صلوات

قاصدک یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ق.ظ http://Habibeyekhoda4.Blogfa.com

سلام علیکم.
با پست"گشت ارشاد محترم!بلا به دور..."در خدمتم.
به امیدظهوریار.صلوات

ناموس خدا یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ق.ظ http://namusekhoda.blogfa.com

سلام علیکم
بسیار عالی و د رخور توجه بو.خصوصا نکاتی که در رابطه با جلب توجه به گونه های مختلف بود و تذکر این نکته که طرف مقابل در برابر چنین فردی به هیچ وجه به ازدواج فکر نمی کند.
التماس دعا

دخبر امام روح الله موسوی الخمینی دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ق.ظ http://www.razmande69.blogfa.com

النکاح سنتی فمن رغب عن سنتی فلیس منی

قاصدک چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ق.ظ http://Habibeyekhoda4.blogfa.com

سلام علیکم.
با دوپست"نکند دلت گرگی شود و همه را زخمی کنی!!!!" ،" یار جمکرانی ام فقط تو را می خواهم. "
در خدمتم.
به امیدظهوریار.صلوات

قاصدک سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ http://habibeyekhoda4.blogfa.com/

خدای لطیفم!
امشب تمام عاشقان را دست به سر کن
یک امشبی با من بمان با من سحر کن
بشکن سر من کاسه ها و کوزه ها را
کج کن کلاه دستی بزن مطرب خبر کن...
؛ماه رمضون مبارکتون؛
به امیدظهوریار.صلوات

لعیا اعتمادسعید پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:13 ق.ظ http://ahdname.persianblog.ir

به نظر من خیلی جالب بود ولی خنده دار نبود .تا حدی گریه دار هم بود.به نکات خوبی اشاره کرده بودید که به نظر من اصل آن را بیشتر دختر ها می دانند ولی همیشه خودشون رو با یک جمله گول می زنن.....با بقیه فرق داره .اون اصلا منظوری نداره و غیره.و بعد از این که بلاهایی که گفتیت سرشون اومد تازه می فهمن که اون آقا هم با بقیه فرقی نداشته.به شخصه معتقدم که در اکثر موارد اتفاقاتی که سر دخترا میاد تقصیر خودشون و رفتار خودشونه مگر در موارد نادر.
از همه مهمتر این که یه فکری باید به حال این صدا و سیما و سینما و ....و به قول شما عرصه فرهنگ کرد که منشا بیشتر مشکلات امروزی ماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد